PDA

Vis full versjon : Innspill til neste treff

Ingjerd
25-09-08, 19:19
Hei!

Vi skal ha styremøte 4.10 og da skal vi begynne å tenke program for neste års treff.

Vi tar gjerne imot innspill til alt selvsagt, men først og fremst temaer for kveldsforedrag. På siste treff falt det ut, i fjor hadde vi et flott innlegg om Sør-Afrika.

Så kom igjen med temaer, også innspill på om dere ønsker et foredrag eller ikke.

Hilsen

Ingjerd Ramsfjell
leder

desirée
26-09-08, 19:42
Jeg fikk ikke vært på foredraget med Einar Lunde i regi av VB (?). kanskje invitere ham enav kveldene. Han har hytte i Sandefjordsområdet, så selv om det er ferie har han kanskje anledning likevel?

Helene
26-09-08, 19:43
Jeg fikk ikke vært på foredraget med Einar Lunde i regi av VB (?). kanskje invitere ham enav kveldene. Han har hytte i Sandefjordsområdet, så selv om det er ferie har han kanskje anledning likevel?

Han har jeg veldig lyst å høre også!

gathj
26-09-08, 22:26
Jeg hadde også tenkt å foreslå Einar Lunde..... Ellers hadde det vært kjekt å høre en voksen (som selv er adoptert) dele sine tanker / erfaringer om det å være adoptert.

Anne
26-09-08, 22:50
Jeg hadde også tenkt å foreslå Einar Lunde..... Ellers hadde det vært kjekt å høre en voksen (som selv er adoptert) dele sine tanker / erfaringer om det å være adoptert.

det er jeg enig i!
En av de tingene som virkelig gjorde adopsjonsforberedende kurs så nyttig for meg, var at dene ene lederen var adoptert, kom til Norge som 4 åring og kunne fortelle mye om hvordan hun har opplevd ting. Hun brukte mye av seg selv i disse to helgene og det å kunne spørre henne om ting var utrolig godt!

hun jobber faktisk i bufetat og har også en barnevernutdannelse og var flink til å legge frem flere sider av samme sak!

zuma
01-10-08, 21:35
Jeg kunne tenkte meg og høre erfaringene til familier som har reist tilbake til barnenes fødeland. Jeg tror det er viktig at barna lærer å kjenne fødelandet sitt.

Ingjerd
02-10-08, 14:27
En av de tingene som virkelig gjorde adopsjonsforberedende kurs så nyttig for meg, var at dene ene lederen var adoptert, kom til Norge som 4 åring og kunne fortelle mye om hvordan hun har opplevd ting. Hun brukte mye av seg selv i disse to helgene og det å kunne spørre henne om ting var utrolig godt!

hun jobber faktisk i bufetat og har også en barnevernutdannelse og var flink til å legge frem flere sider av samme sak!

Jeg er interessert å navnet på vedkommende og hvor hun bor i landet.Kan du sende meg en pm?

Eva
08-10-08, 15:12
Hvor og når er neste treff?

Helene
08-10-08, 15:21
Hvor og når er neste treff?

Solåsen leirsted i Vestfold. Treffet er 7.-9. august 2009.

Silli
15-10-08, 11:55
det er jeg enig i!

Heter hun Ellen??

Anne
16-10-08, 21:50
Heter hun Ellen??

Nei, hun heter Anne!

Laboline
29-10-08, 17:07
Hva med å invitere en frisør som er god på afrikansk hår, som kan vise litt fine/morsomme/ enkle frisyrer til våre små prinser og prinsesser?

jama
24-01-09, 12:26
:saflagg:Treffet til høsten blir som kjent på vakre Solåsen 7.-9.august 2009! :saflagg:

Vi kommer nå til å begynne å jobbe mer aktivt med treffet, planlegge aktiviteter for både store og små. Det skal være gøy både for våre små adopterte og for større barn. En helg hvor hele familen kan kose seg sammen med ulike aktiviteter, bade, kanskje grille eller bare prate sammen.

Vi håper det blir mange som kommer til Solåsen i august.

Vi ønsker nå innspill på hva dere har av ønsker, forventninger og tanker omkring treffet.

Helene
25-01-09, 21:44
Jeg ønsker å ha noe program på fredagen også, ikke bare presentasjon av oss selv. Slik det var i Bergen (var veldig fornøyd vi asså) Men fler som nevnte at de hadde ikke trengt å være mer enn på lørdag, for det var jo kun lørdag det var program...
Vi pratet vel også om på styremøte at vi kunne begynne tidligere for dem som ønsket å komme tidligere enn kl 16-17... Mange som har reisevei, så forslaget om å ha varme griller, og at vi har med grillmat selv, det stemmer jeg for!
Selvom mange har lang reisevei hjem igjen, hadde litt mer program på søndag også vært positivt... men for all del, det er koselig med bare skravling også.

Lactose og hentereise er vel alltid aktuelle temaer som bør være med.

Hva med å få en fra Verdens Barn til å komme å fortelle om prosessen i SA, eller NorSa prosjektet? Bare slenger ut noen forslag jeg nå.

Hva med Bobbys? Er det for langt fra Oslo? Han hadde nok fått solgt mange produkter:søta:

desirée
26-01-09, 12:52
klovnekurs
dukketeater
vannleker (konkurranser)
fiskekonkurranse
afrikanske eventyr - fortellerstund
afrikansk kokekurs
sør-afrika natursti
musikkskole
filmkveld for de voksne (med filmer med Sa-innhold)

dersom treffet primært dreier seg om nyttige opplysninger om hentereise, laktosefritt kosthold og tilknytning blir det litt kjedelig, spør du meg. Jeg tenker at vi også bør ha fokus på å knytte vennskapsbånd og kulturelle bånd til landet vi alle er knyttet til, men som vi ikke egentlig kan så mye om.

UMAMA
26-01-09, 13:37
klovnekurs
dukketeater
vannleker (konkurranser)
fiskekonkurranse
afrikanske eventyr - fortellerstund
afrikansk kokekurs
sør-afrika natursti
musikkskole
filmkveld for de voksne (med filmer med Sa-innhold)

dersom treffet primært dreier seg om nyttige opplysninger om hentereise, laktosefritt kosthold og tilknytning blir det litt kjedelig, spør du meg. Jeg tenker at vi også bør ha fokus på å knytte vennskapsbånd og kulturelle bånd til landet vi alle er knyttet til, men som vi ikke egentlig kan så mye om.

Dette høres veldig fint ut synes vi!:clap:

Helene
26-01-09, 13:59
Bare en liten påminnelse om hva som ble tatt opp på treffet i Bergen. De to siste årsmøtene har det blitt leid inn barnevakter. Men det fungerer ikk så greit, mange barn er skeptiske, og vil ikke være alene med fremmede som skal passe på... Forslaget som kom opp var, hva med å ha DVD i naborommet til der vi har årsmøte? Da kan barna se dvd, mens de voksne får med seg årsmøte. Mange trodde det ville fungere bedre enn barnevakter.

Det ble også nevnt at vi kanskje burde ha dvd-visning på kveldstid også, da ikke alle barn legger seg like tidlig.

Dette var bare to forslag som kom opp på treffet i fjor, men som jeg syns vi bør ta med oss videre!

Ellers hadde Desirée mange fine forslag. Kokekurs har blitt nevnt tidligere, og høres spennende ut!

Håper fler vil komme med innspill og forslag. Det er til stor hjelp for gruppa som skal snekre ferdig et program. Håper å lese mange spennende forlsag, så kom igjen folkens!:blomster:

amelia
26-01-09, 19:30
Kanskje noen som er flinke til å flette\lage hår frisyrer kunne vist litt hvordan det gjøres?

Silli
27-01-09, 14:57
Jeg er med på det meste av forslagene.
SA mat er noe jeg gjerne vil lære mer om, og spise... :knegg:

Ellers håper jeg at det kanskje blir mat ofte? :søta: Minsten her spiser ofte, siden han er liten og eldstemann spiser lite, og ofte. Og jeg er bare veldig glad i mat. :knegg:

Ikke noe problem hvis det er muligheter for å smøre seg matpakke.

Sist var det veldig fint at vi kunne sitte i et fellesrom ved soverommene. Veldig hyggelig å snakke med dere andre. :klem1:

Hoppeslottet var veldig gøy. Nå er jo flere av barna så store at det trengs litt aktiviteter.

jama
27-01-09, 18:22
Vi har en ide til de store barna og selvfølgelig de vokse som ønsker å være med.

Det finnes en gapahauk på stedet og min frilufts interesserte mann tar gjerne med seg store barn og ellers alle som er int. i å sove under stjerne himmelen.

Lager bål, griller og koser seg.

Det er jo litt avhengig av været, men selvfølgelig blir det sol og fint den helgen.:knegg:

Helene
27-01-09, 18:50
Hoppeslottet var veldig gøy. Nå er jo flere av barna så store at det trengs litt aktiviteter.

Desverre så kommer ikke hoppeslotteierne i år, men det var veldig populært i fjor!:clap: Vi vil savne dere i år Gunnbjørg, både dere og slotta:knegg:

Lilla
27-01-09, 19:21
Vi har en ide til de store barna og selvfølgelig de vokse som ønsker å være med.

Det finnes en gapahauk på stedet og min frilufts interesserte mann tar gjerne med seg store barn og ellers alle som er int. i å sove under stjerne himmelen.

Lager bål, griller og koser seg.

Det er jo litt avhengig av været, men selvfølgelig blir det sol og fint den helgen.:knegg:

For en super ide Jama!

Vi er gjerne med på mange av de andre tingene foreslått her også vi da!
Gleder oss!

Føbe
27-01-09, 19:41
Eg held på å bli veileder innen nokon som heiter ICDP, som er eit foreldreveiledningsprogram. Opplegget er knallbra! Veiledningen går ut på ta tak i den positive relasjonen mellom barn - foreldre/voksen og forsterke den relasjonen enda meir. Er dette noko?

Dette opplegget er berekna på alle tyer foreldre, sølv knallgode!!:sol:

Anne
27-01-09, 20:06
Hvordan er det med aktivitetene, er de stort sett tilpasset foreldre med barn, eller er det også aktiviteter som passer for de som ikke har fått sine små ennå?

jama
27-01-09, 20:24
Ingen ting er klart enda, derfor så viktig at dere kommer med ønsker. Slik at vi får til ett program som kan passe for de fleste.

Og ja søkere uten barn er også veldig velkomne, vi skal nok prøve å få til noe til dere også. Hva ønsker dere, forventninger til trefffet osv???

Vi var selv med i oslo uten barn for noen år siden, veldig koselig var det.

Men for eks. overnatting under åpen stjerne himmel, er jo også veldig koselig for par som venter barn. Kanskje noen som spiller gitar som kommer????

Kom igjen vi er åpne for det meste!!!!

Ingjerd
27-01-09, 20:25
Hvordan er det med aktivitetene, er de stort sett tilpasset foreldre med barn, eller er det også aktiviteter som passer for de som ikke har fått sine små ennå?

Det er jo utfordringen for komiteen og styret å få til noe som passer for store og små, og også for par uten barn.Treffet skal være for alle, uavhengig av om man har fått barn eller ikke.

Eg held på å bli veileder innen nokon som heiter ICDP, som er eit foreldreveiledningsprogram. Opplegget er knallbra! Veiledningen går ut på ta tak i den positive relasjonen mellom barn - foreldre/voksen og forsterke den relasjonen enda meir. Er dette noko?

Føbe. kan du gi meg noe stoff om dette, har lyst til å finne mere ut av det.
Flott å vite om at du lærer dette!

Gunnbjørg
27-01-09, 21:05
Desverre så kommer ikke hoppeslotteierne i år, men det var veldig populært i fjor!:clap: Vi vil savne dere i år Gunnbjørg, både dere og slotta:knegg:

Me vil savne treffet og. Prøvde å sei til bruden at dei burde flytte bryllupet ei helg, men det gjekk jammen ikkje. Men me kjem sterkt tilbake ved seinare treff! Dersom noken kjem til vestlandet og hentar kan de endelig få låne slotta ( da\u kan jo kobinere det med ein skravle kveld på verandaen Helene:søta:)

Anne
27-01-09, 21:21
Jeg leser på nettsidene til foreningen at det var fire par der i fjor som ikke hadde fått tildeling. Noen av disse hadde kanskje ikke barn fra før, og kan si litt om hvordan de opplevde treffet? var det meningsfullt å være der?
For oss er det 10 timer i bil en vei. Om det bare er aktiviteter noen timer på lørdag, blir det langt å reise for oss.

Men jeg kunne tenkte meg et program med både alvor og lek.

Blant annet hadde det vært interessant at noen som har et tett forhold til Afrika kan fortelle om dette. Gjerne noen som har bodd der en tid og er gode til å fortelle:knegg:

laktoseintolleranse er et tema som berører både de som har fått barn og de som venter. Det hadde vært et interessant tema

Hud og hår hadde dere vel tema på i fjor, men det skader jo aldri å ta det opp igjen.

Ellers så finnes det kanskje noen leger eller annet helsepersonell som kan snakke litt ekstra om ops punkter for barn fra SA. Som d-vitamin, laktoseintolleranse, andre sykdommer og ting vi bør være oppmerksomme på. Det er ikke til å stikke under en stol at mange leger ikke har helt oversikt på dette og at vi som foreldre noen ganger må være forbedret på å være den som kan opplyse legen og ikke omvent.

Mat nevner flere og det er jo et spennede tema!

Ellers ser det jo ut som et flott område der nede, så uteaktiviteter må være et must!

Gunnbjørg
27-01-09, 21:31
Jeg leser på nettsidene til foreningen at det var fire par der i fjor som ikke hadde fått tildeling. Noen av disse hadde kanskje ikke barn fra før, og kan si litt om hvordan de opplevde treffet? var det meningsfullt å være der?
For oss er det 10 timer i bil en vei. Om det bare er aktiviteter noen timer på lørdag, blir det langt å reise for oss.

Me var det eine paret som var på treff i fjor utan barn. Og hadde det ikkje vert for byllupet hadde me reist i år og. Uansett om det blir :babyrull: på oss før eller etter den tid. Mannen var ganske skeptisk i utgangspunktet, kune ikkje skjønne korfor me sku tilbringe ei helg ilag med andre berre pga at dei og enten hadde eller skulle adoptere frå SA. Men han var den fyste til å sei, at dette må me gjer igjen til neste år:blunke1:
Det å kune snakke med andre ansikt til ansikt om tankar, følelsar og stille spørsmål til dei som er lengre i prosessen er kjempe flott. For vår del var det ikkje dei fast lagde aktivitetane som betyde mest, men gjerne tida imellom aktivitetane.
Me kom seint fredagskvelden, og var meget nervøse når me skulle gå inn til dei andre som me tydlig hørte hadde det kjekt i lag. Men det var jo ingenting å være nervøs for. Og har ingen problem med å anbefale det til andre som forsatt ventar!

desirée
27-01-09, 22:32
Vi aner ikke om vi kommer, men dersom vi kommer kan vi kanskje bidra med musikk? Mannen trengs å overtales i så fall, men her i huset spiller vi gitar, piano, el-bass, trommer, trekkspill, obo, tverrfløytefløyte, blokkfløyte og div. perkusjon....

Helene
27-01-09, 22:35
Vi aner ikke om vi kommer, men dersom vi kommer kan vi kanskje bidra med musikk? Mannen trengs å overtales i så fall, men her i huset spiller vi gitar, piano, el-bass, trommer, trekkspill, obo, tverrfløytefløyte, blokkfløyte og div. perkusjon....

Jeg håper veldig at dere kan komme i år! :fingre: Det hadde vært koselig det. Kan dere ikke legge til båten der da? :blunke1: Eller kræsjer det med Vinjard i år også?

Nøste
28-01-09, 11:16
Det kan hende vi kommer, men jeg må overtale minmann først.

Kommer vi nok med båt, enten vår egen eller svigers. Kommer vi med vår egen har vi med oss "tube" Det er jo interessant både for store og små. Vannaktiviteter er alltid morsomt.:sol:
Vi får se hva som skjer. Det har litt med jobb og overtalelse å gjøre om vi kommer.

Eller så kunne jeg tenke meg å høre litt om hva man trenger å ha med seg, opphold, vaksing av klæt og utflukter i SA. JEg har litt hette med dette å ta med seg klær for 3 uker. Det blir ikke plass til annet.

Ellers så inntar jeg all informasjon som anngår barn fra SA og landet rått for tiden.

desirée
28-01-09, 11:33
Jeg håper veldig at dere kan komme i år! :fingre: Det hadde vært koselig det. Kan dere ikke legge til båten der da? :blunke1: Eller kræsjer det med Vinjard i år også?

Det kræsjer ikke med Vineyard, så vidt jeg vet. problemet er nokheller at mannen ikke har særlig mye ferie i år - og heller ikke en velvillig arbeidsgiver. Alt er litt ut i det blå. Kan hende vi kommer med båten, men det kommer an på hvor mange dager vi har til rådighet før og etter. Det er ca 8-10 timer med båt dit (så vidt jeg husker). Båten vår går ikke særlig fort... 6,25 knop med full opplasting...

Vil jo gjerne komme!

UMAMA
28-01-09, 21:00
Eller så kunne jeg tenke meg å høre litt om hva man trenger å ha med seg, opphold, vaksing av klæt og utflukter i SA. JEg har litt hette med dette å ta med seg klær for 3 uker. Det blir ikke plass til annet.

Heisann...alltid kjekt å høre om ALT om SA! Kjenner oss igjen. Ang. klær og vasking osv... Jeg å hadde "hetta" pga det. Å kjøpe inn til jr. her i landet, å dro med meg en HEL haug!!!!, selv om andre sa vi ikke behøvde det...Jeg pakke om og om igjen, for å få riktig antall kg. Huff, for et styr. Hadde ant kg lovlig når vi dro, så det var litt problematisk å få med seg alt en kjøpte i tillegg hjem. Det tyngste endte som håndbaggasje. De veide , takk og lov ikke den;)
Ang vasking er ikke det noe problem. På noen av stedene finnes vaskemaskin. Vi var på Elstree, der kunne en få hjelp tror jeg, men jeg skyllte opp i badekaret. Men...Neste gang vi skal nedover...da skal jeg ikke ha med meg noe! Bare under tøy. (knekkebrød, tubeoster og posesuooer...kjekt å ha føre en får handle inn mat).. Ellers skal jeg handle alle klær der nede. Er mega billig!!! f.eks, Jeg kjøpte meg 7 bukser, av utrolig bra kvalitet, for 1000,-kr. Å det er veldig billig, for jeg trenger "stor str", å det er IKKE billig her i Norge. Å barnetøy er superbillig. Så da kan en kjøpe litt, å sende det hjem på posten. Eller bruke det der nede, å gi det bort når en reiser. Å bruke koffertene til suvernier!:sol:
Håper det lette litt bekymringen.
Klem fra en som kom hjem fra SA forsnart 4 mnd sia:)

UMAMA
28-01-09, 21:27

Hei..hei..
Vi har vært med på de siste 2 treffene, uten barn.
Det første vi var på, var i Kristiansand. Da var jeg utrolig spendt på om vi "hadde" noe der å gjøre. Var mannen som helst ville dra, å jeg var litt sånn at jeg ikke synes vi hadde så mye der å gjøre, samtidig som jeg absolut var helt utsultet på all info om SA. Dessuten det å snakke utbegrese om adopsjonen vår, uten at noen blei "lei", var den avgjørende "mangneten";)

Dette treffet, var for oss...helt suverent! Kosa meg glugg ihjel. Var så sliten på veien hjem, av alle som hadde proppa oss fulle av info osv, at jeg nesten...jeg sier nesten;)...ikke orka tanken på SA på et døgn;)
Selv om vi var uten unger, var først og fremst folk med barn, utrolig koselige mot oss. Gøy å se alle de herlige unga. Masse nyttig info om SA. Om hentereiser, å ikke minst lørdag kveld med mannen til zuma, som holdt foredrag om SA. Som sagt, vi satt igjen med så mye flott info, fra mennesker som hadde opplevd det vi skulle, at det var en stor del av å oppdage adopsjonen litt på en annen måte. Ikke bare vår "lille" bebisboble" hjemme liksom. Men se det i "Live".

Ang treffet nå i Bergen, var det å hyggelig. Da "kjente" vi jo folk igjen, å de oss. Så da skravle en masse om allt og ingenting. Ang hvo mye jeg fikk med meg av info da, det kan diskuteres. Jeg Hadde liksom fått med meg det meste sist liksom, men alltid koselig å få det repitert. Men savne litt mere voksenaktivitet på lørdagen. Skulle gjerne hørt på zuma mannen en gang til. Alltid flott høre på en som "kan" SA. Ellers hadde vi det veldig koselig i Bergen å altså!

Så jeg/vi, anbefaler så absolut å være med på treff uten barn...i allefall 1 treff. Hadde jeg ikke hatt barn til sommern, hadde jeg ikke "orka" å komme... Men det har vi! HURRA! ...dere har ALT å se fram til! Lille gullet er så absolut verdt å vente på, selv om en kan "fly" på veggen sommetider.

Håper dette hjalp til at det frister til SA treff!
Kom til Vestfold, å vi skal "proppe" dere så full av SA stoff, at dere "svever" hjem;)
Kelm fra lykkelig mamma til Jensemann på Hønefoss:):klem1:

Helene
28-01-09, 21:38
Hei
Men savne litt mere voksenaktivitet på lørdagen. Skulle gjerne hørt på zuma mannen en gang til. Alltid flott høre på en som "kan" SA. Ellers hadde vi det veldig koselig i Bergen å altså!

De i Bergen hadde vel hørt med tre forskjellige om å ha foredrag på lørdag kveld. Tror den første avlyste kort tid føre treffet...??? Mulig jeg husker feil, men de hadde ihvertfall prøvd å skaffe noen til å ha innlegg lørdag kveld.

Så det tror jeg de skal jobbe aktivt for å få til i år.
Jeg syns også det var inteessant å høre Tor Magne, og det var fler som nevnte det i Bergen at de ville gjerne hørt han igjen.
Så vist ikke vi får han Lunde, så kanskje TM vil fortelle mer fra SA??? Eller begge to kan fortelle???

desirée
28-01-09, 21:56
Foredrag lørdag kveld?????

Er ikke det en super kveld til å bruke tiden på å bli bedre kjent og ha det gøy sammen uten unger?

Filmkveld, Sør-Afrika Quiz eller kokkelering?
Eller kanskje Sa-håndarbeid?

Kanskje det bare er meg som tenker slik?:øye:

Helene
28-01-09, 21:57

Det varer ikke hele kvelden da:blunke1: og kveldene pleier å bli sene, veldig sene...

UMAMA
28-01-09, 22:01
De i Bergen hadde vel hørt med tre forskjellige om å ha foredrag på lørdag kveld. Tror den første avlyste kort tid føre treffet...??? Mulig jeg husker feil, men de hadde ihvertfall prøvd å skaffe noen til å ha innlegg lørdag kveld.

Så det tror jeg de skal jobbe aktivt for å få til i år.
Jeg syns også det var inteessant å høre Tor Magne, og det var fler som nevnte det i Bergen at de ville gjerne hørt han igjen.
Så vist ikke vi får han Lunde, så kanskje TM vil fortelle mer fra SA??? Eller begge to kan fortelle???

Ja, stemmer vel det når du sier det. Husken min Er litt i "ammetåka" om dagen:blunke1:
Jeg kan GJERNE hør både Lunde og Tor Magne igjen jeg. Alltid interresant å høre om "landet vårt".
I såfall, hvis begge skal ha et foredrag, kan jo begge foreldre ha mulighet til å høre på. Er kanskje ikke sikkert minin vil være hos "barnevakten".

desirée
28-01-09, 22:04
Da må uansett foredraget være knakende godt, ikke bare innholdsmessig men foredragsholderen også!

Jeg tror kanskje man blir litt choosey når man jobber med undervisning hele tiden...:liste:

Men jeg har en venninne som har jobbet på barnehjem i SA og hun reiser nedover om en stund for å jobbe der igjen (med HIV-smittede barn i CT). dersom hun er i Norge på den tiden, tror dere hun kunne ha bidratt med noe spennende? (hun vet ikke mye om adopsjon, men mange andre ting sikkert).

Kanskje sønnen til Lunde kunne ha snakket om hvordan det er å vokse opp med adoptivsøsken? Kanskje ikke så vedlig relevant for mange? Han er veldig flink til å formidle!

Helene
28-01-09, 22:06
Men jeg har en venninne som har jobbet på barnehjem i SA og hun reiser nedover om en stund for å jobbe der igjen (med HIV-smittede barn i CT). dersom hun er i Norge på den tiden, tror dere hun kunne ha bidratt med noe spennende? (hun vet ikke mye om adopsjon, men mange andre ting sikkert).

Kanskje sønnen til Lunde kunne ha snakket om hvordan det er å vokse opp med adoptivsøsken? Kanskje ikke så vedlig relevant for mange? Han er veldig flink til å formidle!

:clap:Høres kjempe spennende ut!
Jama, få det ned på papir:blunke1:

UMAMA
28-01-09, 22:06

Er ikke det en super kveld til å bruke tiden på å bli bedre kjent og ha det gøy sammen uten unger?

Filmkveld, Sør-Afrika Quiz eller kokkelering?
Eller kanskje Sa-håndarbeid?

Kanskje det bare er meg som tenker slik?:øye:

Jo, så absolut!...men som Helene sier, så holder noen (bla Helene, Silli,Corvy,UBABA...meg selv..å noen flere...) ganske lenge. Så vi får nok med oss både foredrag og f.eks Quiz,håndarbeide...eller kokkelering. Artig med "nattmat";)

Men det er klart, at det er artig med innspill fra hva de forskjellige ønsker, å så får vi se hva spennende de klarer å "bake sammen", til sommern.

UMAMA
28-01-09, 22:07
:clap:Høres kjempe spennende ut!
Jama, få det ned på papir:blunke1:

Enig! Det var super ide`!

Marianne
28-01-09, 22:15
Det her høres bare bedre og bedre ut:blomster:

Når dere i tillegg sier at kveldene blir sene, ja, da er jeg absolutt på nett:blunke1:

Jeg synes nå alt høres flott ut. Dette blir kanskje det første treffet vårt (bare det ikke koliderer med fotball turnering i Alta:fingre:)
Så vi er med på uansett hva:happy1:

igrunn
28-01-09, 23:00
Stemmer i for mange gode forslag her.:bloemsmile4:

-Synes forslaget om en helsepersonell som forteller om hud/hår/d-vitamin /lactoseinnt. hadde vært supert!

- Alt stoff om SA er fortsatt veldig kjærkomment - synes Desiree kom med mange fine forslag.

I forhold til de sosiale aktivitene så hadde afrikansk trommelek, sang , dans vært noe i all fall to fra denne familien ville likt godt.

Mat er også gøy og sosialt - kanskje lage en matgruppe som kan lage mat fra SA til lørdagskvelden? Har kjøpt en fin kokebok:http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId= (som jeg riktignok bare har lest i)

Ellers høres SA Quiz, SA filmkveld også veldig ok ut. Tror vi klarer å fylle en helg og mere til!

jama
28-01-09, 23:13
Supert at dere kommer med mange gode ideer, noen har vi allerede tenkt på og noen er nye gode forslag.

Matgruppe er ett veldig godt forslag, det er sosialt og morro og lage mat sammen.

Silli
29-01-09, 14:24
Jo, så absolut!...men som Helene sier, så holder noen (bla Helene, Silli,Corvy,UBABA...meg selv..å noen flere...) ganske lenge. Så vi får nok med oss både foredrag og f.eks Quiz,håndarbeide...eller kokkelering. Artig med "nattmat";)

Vi er i hvertfall med på det meste!! :klem1:

Med alt det morsomme vi har her kunne vi jo bare utvidet det til et ukesopphold. :knegg: