PDA

Vis full versjon : Sør Afrika treffet

jama
04-06-09, 21:58
Hei alle sammen.

Det er nå 5 rom igjen til treffet, med totalt 18 senger. Er det flere som vil være med???

Ta kontakt med meg om dere ønsker å være med til Solåsen.

Velkommen.

jama
13-06-09, 22:18
Pågangen til årets treff er veldig stor og vi har nå bare ett rom igjen, så ta kontakt snarest om dere skulle ønske å være med.

Det vil også være mulighet for å bli med selv om alle rommene er full booket, ta med deg telt, campingvogn og du kan alikevel være med på alle våre arrangement og ikke minst treffe mange hyggelige små og store.

Velkommen til små og store og til dere som enda venter på barnet.

Lilla
13-06-09, 22:27
Vi er allerede påmeldte, og gleder oss veldig! Men jeg ville bare si at det er så koselig at det er så mange påmeldte!

Juhu!

birgit
16-06-09, 00:03
Hei Jama
Vi har jo meldt oss på treffet, bestilt billetter og alt. Men så kom altså den STORE telefonen. Vi er ikke tilbake fra hentereisen før 18. juli, så det er mulig vi må droppe ferieplanene - som bl.a gikk ut på å fly til Østlandet og være med på treffet. Men vi har ikke fått tenkt så mye på dette nå, og billettene kan vi uansett ikke gjøre om på. Hvis det skulle være noen etternølere som mangler plass, kan de selvsagt få vår. Hvis ikke, kan plassen vår kanskje stå åpen inntil videre?
Hilsen Birgit

jama
19-06-09, 11:59
Hei alle sammen,

Det nærmer seg sommerferie, det er deilig. Og snart er det tid for årets treff på Solåsen, vi nærmer oss 90 påmeldte med store og små. Blir veldig gøy å hilse på dere alle.

Fint hvis alle kan betale før jeg drar på ferie 6 juli, da kan jeg få ordnet det praktiske rundt påmeldingen til Solåsen før vi drar bort.

Dersom noen skulle ha problemer med å få til dette, send meg en pm.

Velkommen til Solåsen 7 - 9 august

jane

Silli
19-06-09, 12:32
Hei alle sammen,

Det nærmer seg sommerferie, det er deilig. Og snart er det tid for årets treff på Solåsen, vi nærmer oss 90 påmeldte med store og små. Blir veldig gøy å hilse på dere alle.

jane

Så bra at det kommer så mange!!! :klem1:
Jeg gleder meg! :bølgen:

God sommer!! :sol:

lilla75
19-06-09, 12:50
Hei alle sammen,

Fint hvis alle kan betale før jeg drar på ferie 6 juli, da kan jeg få ordnet det praktiske rundt påmeldingen til Solåsen før vi drar bort.

Dersom noen skulle ha problemer med å få til dette, send meg en pm.

Velkommen til Solåsen 7 - 9 august

jane

Hvor mange har dere vært tidligere? Høres kjempebra ut med nesten 90 stk!
Har kjempelyst til å komme, men i år passer det ikke for oss.
Er det fast at treffet arrangeres 2. helga i august?

Kos dere masse på treff :blomster:

jama
19-06-09, 12:57
Hvor mange har dere vært tidligere? Høres kjempebra ut med nesten 90 stk!
Har kjempelyst til å komme, men i år passer det ikke for oss.
Er det fast at treffet arrangeres 2. helga i august?

Kos dere masse på treff :blomster:

Det blir nok fast første eller andre helgen i august regner jeg med. Ikke sikker jeg hvor mange det var i fjor? Kanskje Helene kan svare på det???

Kanskje vi ser dere til neste år?

lilla75
19-06-09, 13:04
Det blir nok fast første eller andre helgen i august regner jeg med. Ikke sikker jeg hvor mange det var i fjor? Kanskje Helene kan svare på det???

Kanskje vi ser dere til neste år?

Skal iallefall ha treffet i bakhodet (hehe, heller litt lenger frem i pannebrasken tror jeg nok :knegg:) til neste sommer... Greit å ha ca fast helg, lettere å planlegge for alle, samt at jeg tror det gjør det lettere for flere å komme.

:blomster:

Helene
19-06-09, 15:27
I fjor tror jeg vi var rundt 75 med stort og smått.

lilla75
20-06-09, 00:52
75 er også bra! Nesten 90 påmeldte i år er jo fantastisk :blomster:
skulle gjerne ha vært der...

jama
21-06-09, 21:29
Hei

Det er nå ett ledig rom på Solåsen til treffet. Da det var noen som ikke kunne komme alikevel i år.

Noen som ønsker å være med???:gågå:

Det er nå 82 påmeldte og vi gleder oss til å treffe dere alle.

jama
24-06-09, 21:57
Hei

Jeg minner om betalingen av treffet til de som har meldt seg på.

God sommer til dere alle, vi sees i august.

jama
23-07-09, 17:49
KLATRING

Det vil bli mulighet for klatring for de som ønsker det lørdag formiddag på Solåsen. Det vil være for alle over 5 - 6 år også voksne. Ett alternativ til de som ikke ønsker å delta på info om hentereise.

Dette vil ikke koste noe for de som ønsker å være med. Sør Afrika klubben sponser dette.

Vi vil ta påmelding fredags kvelden på Solåsen, evt send meg en pm med påmelding.

jane

Silli
05-08-09, 15:39
Er det mange som kommer tidlig og griller på fredag? :sol:

jama
05-08-09, 16:26
Er det mange som kommer tidlig og griller på fredag? :sol:

Hei

Det er vel 14 familier som har sagt de kommer i 13 - 14 tiden. Vi er der fra tidlig formiddag.

Vi gleder oss til å bli kjent med dere alle sammen.

Velkommen til Solåsen om bare to dager!!!

Husk å ta med klær til både fint vær og om det skulle komme noen drypp. Badetøy til å bruke i vannsklien.

Er det noen som spiller gitar og synger litt, så setter vi alle pris på det.

Husk å ta med dere grill mat. Vi holder salat.

NB ! Kiosken tar kun kontanter.

Føbe
05-08-09, 20:55
Ha eit godt treff alle saman!!!! Så stiller vi opp neste år med ein liten 1 åring!!

Klem fra Sør-Afrika! :sol:

Zurufa
06-08-09, 21:29
Ha eit godt treff alle saman!!!! Så stiller vi opp neste år med ein liten 1 åring!!

Klem fra Sør-Afrika! :sol:

Det hadde vært SÅ koselig å treffe dere, men dere har definitivt gyldig grunn til å utebli i år :p Håper å se dere neste år!

Her holder jeg på å pakke og gruer meg veldig til bilturen i morgen. Jeg kjører jo nesten aldri bil, og har to barn som ikke er så glad i bilkjøring, så med mindre Daniel sovner (noe jeg inderlig håper) kan dette bli litt vel spennende... :blunke1: Men gleder meg likevel!

amelia
06-08-09, 22:50
Ønsker dere allesammen et kjempe koselig treff!
Vi kan dessverre ikke bli med i år, men kommernok sterkere tilbake neste år!

lilla75
06-08-09, 23:26
Ønsker dere alle et hyggelig og godt treff!

jama
07-08-09, 00:45
Vi sees i morgen, gleder oss til treffet.

Blir spennende å treffe så mange av dere.

Helene
08-08-09, 10:44
:lei4: Det var ikke noe morsomt å våkne i går morges og være syk... Vi har gledet oss et helt år til dette treffet, også ender det med å ligge på sofa`n helt utslått.:slåhodet:
Hele familien ble skuffet, alle hadde gledet seg til årets treff.

Håper dere som er på treffet har det topp, og at dere storkoser dere! Og kommer igjen neste år:knegg:for vi kommer igjen!!!

Her på forumet er det så stille så stille, folkens; dere som ikke er på treff, hold meg med litt selskap æ!:søta: Jeg smitter ikke gjennom pc`n.:søta:

Ha en fin helg, med eller uten treff!:blomster:

Gunnbjørg
08-08-09, 11:04
Eg kan holde deg med selskap!

Helene
08-08-09, 11:17
Så seilig Gunnbjørg! :klem1:
Planer for dagen i CT?

Det er så koselig å se på bildene deres, jeg koser meg omigjen og omigjen.
Neste år kommer både dere og vi på treff:knegg: gutta koste seg veldig i hoppeslottet. Heldige J. som kan ha sitt eget hoppeslott på verandaen!:søta:

Gunnbjørg
08-08-09, 11:26
Har lite planar, Jens sove forsatt. Han e ikkje heilt i form han heller. Og Johannes sitt på fanget mitt og skulle ha sove... Eg klarte jo å vekke han 10 min etter han sovna i stad.
Så me får sjå kva dagen bringe. Rekna ikkje med me skal det heilt store, iallefall ikkje vist Johannes ikkje sovna snart :blunke1:
Korleis gjekk det med gutta i natt? Va dei fornøgd med soveposane?

Helene
08-08-09, 11:31
Hehe, de la seg på hver sin madrass i stua sammen med pappan. Soveposen var populær, men etter en stund var de helt propeller, de hadde ikke tenkt å sove nei... Så da klokka passerte 23 ble det senga i stede. Pappan snorka på stuegulvet da...:øye: men han krøp inn i senga igjen han også. Det var verd forsøket, for de var veldig fornøyd, bortsett fra at de ikke greide og sovne der.

Så kjedelig at Jens er i dårlig form! Håper han kvikner til fort igjen, og lille gutt, nå må du sove!!!:xxxx:

Gunnbjørg
08-08-09, 11:37
Nett sånn det skal vere! Dei sov no forhåpentigvis lengre i dag då. J. våkna tidlig i dag så synst det er rart at han ikkje sovna igjen no. Men sålenge han e blid gjer det jo ingenting, no ligg han å leika med dynetrekket (trur det er noke avd et kjekkaste han veit) så me får tru at snart sovna.

lilla75
08-08-09, 12:59
Huff, så kjedelig at du ble syk, Helene!! :klem1:
Jeg merket også i går at det er stille på forumet, når "alle andre" er på treff :blunke1:

Igår bakte jeg traktor-sjokoladekake med tilhenger (fylt med rundballer og seigmenn) for vi skal feire BJs 3-årsdag i dag og i morgen. Stor stas! :bloemsmile4:

Håper de som er på treff koser seg, at Helene blir bedre og at de som er, har vært og nettopp kommet fra hentereise nyter koselige og travle dager :blomster:

Helene
08-08-09, 21:02
Det var liksom minst gustig tidspunkt å bli syk...

Håper dere har hatt en fin feiring i dag! :kake::yyyyyyy:

Heidi
08-08-09, 22:06
Huff, Helene.

Så kjedelig at du skulle bli syk akkurat denne helgen. Får håpe vi sees på neste års treff.

Vi er jo heller ikke på treff denne helgen, men fikk treffe den herlige gutten til Føbe og Biemannen i stedet! Ikke dårlig bytte :blunke1:

Akkurat nå pusler vi rundt, rydder og har så smått begynt pakkingen.

God bedring, Helene!

Helene
09-08-09, 15:32
Shine: Dere hadde ihvertfall en mye deiligere og behagligere unnskyldning for å bli hjemme fra treffet enn det vi hadde.:blunke1:
Kos deg med de siste forberedelsene!

Nå er treffet over for i år, og et helt år til neste gang.

Håper mange vil skrive litt referat fra treffet her inne! Fortell fortell, jeg vil høre alt som er og høres:knegg:

Hadde gledet meg til trommekurs, til foredraget om tilbakereise, og foredrag om SA! Så hvis noen vil dele hva dere har hørt og opplevd, så blir jeg superglad!:blomster:

lilla75
09-08-09, 21:32
Så hvis noen vil dele hva dere har hørt og opplevd, så blir jeg superglad!:blomster:

Jeg også :bloemsmile4:

Marianne
09-08-09, 21:37
Og jeg:blunke1:

beluda
09-08-09, 23:15
Ja, siden Helene har vært så snill og gi meg en helt personlig status, vil jeg gjerne fortelle litt fra treffet. Det var jo det første treffet til Lasse og meg, så også de innvendige sommerfuglene flakset når vi kjørte inn på Solåsen :blunke1:
Sommerfuglene landet heldigvis veldig fort, for alle vi møtte var imøtekommende og interesserte i hvem vi var, hvor vi var i prosessen, etc.

Fredag var det grilling på ettermiddagen. Vi kom litt sent, så vi rakk ikke denne. Men kom i god tid til kveldsmaten. Under kveldsmaten var det en presentasjonsrunde, og praten gikk livlig både blant store og små.

Senere på kvelden var det foredrag om tilbakereise. En dame som var mamma til to barn født i Etiopia fortalte om da de hadde vært på tilbakereise sommeren 07 (tror jeg det var). Hun viste bilder, snakket om dette med barnas alder ved en eventuell tilbakereise, etc. Hun fortalte at noen frarådet å reise når barna var i puberteten eller å reise med helt små barn. Hennes familie reiste når barna var 11 og 8 år gamle.
Hun snakket også om det å reise selv om barna kanskje ikke hadde lyst, eller ikke var interesserte. Hos henne ville ikke eldstemann reise, men de valgte å reise likevel. I ettertid er det eldstemann som maser mest om når de kan reise tilbake igjen.

Lørdag var det knallfint vær. Klokken 10 var det informasjon om hentereise. Torunn og Matthias fortalte fra Cape Town og Margareth fortalte fra Durban. For oss som enda ikke har vært på den store reisen var det kjempespennende å høre og se bilder fra dette!
For barna og noen av de voksne ble denne tiden brukt til klatring utendørs. Og det hørtes ut som om dette hadde vært veldig vellykket.

Resten av formiddagen/ettermiddagen gikk med til skravling, deilig lunsj, en tur på stranden, mer skravling, vannsklie og forresten nevnte jeg skravling?

Klokken 17.00 var det årsmøte i foreningen, og Jane ble valgt til ny leder. GRATULERER JANE!!! Ingjerd gjorde en god jobb som ordstyrer og møtet ble avsluttet rett før klokken 18. Viktige saker på møtet var diskusjon om framtidige treff, etc (jeg regner med at referat fra møtet legges ut på foreningens side).

Etter grilling og enda mer skravling, var det tid for å høre på Ella fortelle en personlig beretning fra sitt liv i Sør-Afrika. Med lysbilder, og skildringer fra livet med Zulu-folket, fulgte vi ivrig med. Hun fikk også spørsmål om hvordan hun så for seg at Sør-Afrika ville utvikle seg videre. Slik jeg oppfattet dette var hun usikker på hva som kunne skje, og hun håpet at det aldri ville nå så langt som til borgerkrig. Det var rørende å lytte til hennes sterke bånd til dette landet og til Zulufolket, og ikke minst hennes romslighet, innsikt og forståelse!!!

Etter foredraget var det kaffe og kaker og enda mer skravling, før sengene ble funnet til slutt.

Søndag var det trommekurs etter frokost. Instruktøren hadde barna i sin hule hånd og fikk med seg både barn og voksne i heftige rytmer, sang og lek. Jeg opplevde at han var utrolig flink med barna, og han kan absolutt brukes igjen på andre treff! (synes jeg :blunke1:)

Etter lunsj og litt mer skravling ble Solåsen tømt litt etter litt. Og Lasse og jeg var veldig enige om at SA-treff er noe vi ønsker å prioritere i årene framover. Håper virkelig å treffe igjen alle som var der i år og mange nye, neste sommer!!!

beluda
09-08-09, 23:16
PS: Helene, jeg håper virkelig at formen er stigende!!! ? !!!
:klem1: Bea :klem1:

Heidi
10-08-09, 00:05
Så flott å få lese referat!
Vi har tenkt mye på dere som var på treff denne helgen. Neste sommer håper jeg vi også er med på moroa:bloemsmile4:

jama
12-08-09, 21:55
Tusen takk for ett hyggelig treff sammen med mange av dere her på forumet. Det var veldig gøy å bli kjent med dere alle sammen.

Vi i styret ønsker tilbakemelding på hva dere synes om treffet, både det som var bra og det som vi kan gjøre bedre til neste år. Hva synes dere som kom uten barn?

Vi ønsker også tanker og ideer til aktiviteter, foredrag osv

Håper vi sees igjen til neste år.

Zurufa
12-08-09, 23:06
Jeg vil også benytte sjansen til å takke for et kjempeflott treff.
Solåsen var et perfekt sted å ha det på, og når vi fikk det været vi fikk ble det bare helt fantastisk :sol:

Vi badet og koste oss, lekte masse og skravlet masse. Og så er jeg stolt over tøffe Anna som aldri har klatret før men likevel var 4 ganger opp og ned klatreveggen (og tøffe - eller dumdristige kanskje - meg som suste på mage ned den 60 meter lange vannsklia i en fart jeg ikke var helt klar over da jeg satte utfor :knegg: )

MEN - det var slitsomt å være der alene med to små, spesielt siden Daniel ikke ville sove verken på dagen eller kvelden, og når Anna da heller ikke ville være alene fordi hun ikke kjenner noen og jeg naturlig nok ikke kan dele meg i to, så ble det fryktelig slitsomt. På grunn av det fikk jeg jo ikke med meg alt jeg hadde håpet å få med meg, men det viktigste var jo tross alt å treffe alle de trivelige menneskene som var der. Jeg satser likevel på at vi blir 4 neste år. Mannen har sett så mange fine bilder og hørt så mye bra at han rett og slett ikke kan la være å bli med neste år :)

Siste dagen hadde likevel Anna fått seg noen veldig gode venner og det var jo flott. Daniel er så sosial så, men jeg var mer bekymret for henne. Hun og datteren til Hanne har allerede avtalt å møtes i Oslo, og det er jo koselig.

Jeg kommer ikke på noe spesielt å sette fingeren på. Opplegget var bra, stedet var bra, maten var god og jeg synes i det hele tatt at dette var overraskende positivt! Vi kommer igjen neste år hvis det lar seg gjøre :bloemsmile4:

igrunn
13-08-09, 23:04
MEN - det var slitsomt å være der alene med to små, spesielt siden Daniel ikke ville sove verken på dagen eller kvelden, og når Anna da heller ikke ville være alene fordi hun ikke kjenner noen og jeg naturlig nok ikke kan dele meg i to, så ble det fryktelig slitsomt. På grunn av det fikk jeg jo ikke med meg alt jeg hadde håpet å få med meg, men det viktigste var jo tross alt å treffe alle de trivelige menneskene som var der. Jeg satser likevel på at vi blir 4 neste år. Mannen har sett så mange fine bilder og hørt så mye bra at han rett og slett ikke kan la være å bli med neste år :)

Synes det var veldig sporty av deg Zurufa og reise alene med to barn! Vet av erfaring hvor slitsom å reise alene med ett barn, og var glad vi var to på en på Solåsen. Får håpe du får med deg mannen din til neste år.

Vi i vår lille husstand er også veldig fornøyd med treffet. Synes treffet var fint lagt opp, med akkurat passe mengde program. Nok til at det skapte en fin energi for helgen, men ikke så mye at det ble heseblesende.

I forhold til det faglige innholdet, synes vi begge at det er fint at det også ble vinklinger utover bare temaet adopsjon. I og med at alle av oss skal ha et livslang forhold til SA, er det fint å bli presentert andre problemstillinger, historer etc. Det beste er vel å få litt av beggge deler.

Det var også fint å få noen ansikter bak "nickene" her på forumet. Mange flotte voksne og barn!

Kjempebra jobbing fra arrangementskomiteen!