PDA

Vis full versjon : treff 2011

jama
04-11-10, 18:47
Vi er i prosessen med å finne ett bra sted for neste års treff. Vi ønsker innspill fra våre medlemmer på aktuelle steder. Det kan være leirsteder, motel eller hotel.

Samtidig ønsker vi innspill på hva dere syntes om årets opplegg på Hafjell?
Kunne dette stedet være aktuelt ved en senere annledning? Pris, program, aktiviteter osv osv

MVH styret for sør afrika foreningen

igrunn
05-11-10, 10:06
Jeg slår et slag for Vestlandet igjen! Eller Hemesedal som har vært foreslått tidligere.

Her var jeg nylig som lærer med skolen min: http://skjergardsheimen.no/

På ingen måter fancy, men veldig koselig. Betjening som var superfleksible. Enkel standard, men hvert rom med dusj. Ganske likt Solåsen. Fine omgivelser.

Eller så er det kanskje mulig å booke f. eks Fana Folkehøgskole, Åsane Folkehøgskole eller Osterøy Folkehøgskole...

Gunnbjørg
09-11-10, 15:24
Personleg synst eg det var langt å reise til Hafjell, men uansett kor treffet blir holdt vil det jo være langt for noken.
Opplegget som komiteen hadde laga til har eg ingenting å utsette på! Men var svært skuffa over Hafjell sin respekt for allergiar og intoleranse. Eg hadde via foreningen kontakt med Hafjell ang. matallergi sidan Johannes sin allergi er så sterk. Dei kune ikkje då garantere at dei holdt all mat eggefri eller tomat fri, men skulle unngå dette på "vår" mat.
Men som dei fleste opplevde strakk jo ikkje dette til. På koldtbore var det plasert ut pasta med tomatsaus og ingen av matrettane var merka. Usikekr på kormangen ganga eg sente ein av servitørane på kjøkkenet for å sjekke innholdet i maten, men mangen gangar vart det.
Og for dei som savna eggerøra andre dagn, ja det var vår "feil" at den ikkje var der. For det er vanskeleg å passe at ein liten ikkje finn noko han har lyst å smake på golvet..Så dei tok det jo delvis til etterrettning andre dagen, men for oss gjorde det at me ikkje kune slappe heilt av under oppholdet med tanke på mat. Synst det var veldig synd sidan me hadde hadt ein positiv dialog på forhand.
Meiner ikkje dette som kritikk til foreningen for de gjorde aøt de kune for at det skulle bli bra og fortjener all muleg ros for dette!

desirée
09-11-10, 22:29
Vi har jo enda ikke klart å komme oss på treff...Men vi har lyst til å delta, men da er det faktisk litt om å gjøre at treffet IKKE legges i sommerferien. Går det ikke an å legge en helg tidlig høst eller på våren f eks i forbindelse med pinsehelga?

Aktuelle treffsteder kan være Haraldvangen i Hurdal

Zurufa
14-11-10, 16:07
Jeg er litt enig med Desiree ang tidspunktet...
Det er jo forsåvidt greit at det til nå har vært en fast helg i august så vet man det tidlig og kan planlegge deretter, men det hadde nok vært lettere for oss også om det ikke var i sommerferien da vi ofte har så mange andre steder vi "må" besøke (pga familie m.m.) På den annen side blir det jo da en del av ferien, da.

Ellers var det et veldig bra opplegg på Hafjell.
Daniel ble litt mer hyper og aggressiv enn vanlig, for det ble nok litt mye støy og små flater for så mange barn å leke på (sammenlignet med året før da vi fikk vært så mye ute på det store området der vi var).
Men selve opplegget var bra, og det var et fint hotell med mye å finne på for de større barna også :)

Jeg har dessverre ingen forslag til treffsted som jeg kan komme på. Der jeg kommer fra i landet (dvs. rett ved Polarsirkelen), og kjenner til noen steder, blir vel langt å reise for absolutt alle :p

Marianne
14-11-10, 17:17
Vi blir nok sikkert å komme på treffet 2011, og det jeg har tenkt på er bare at det er et sted det er lett å komme til fra Gardemoen. Vi har først et par timer kjøring til Tromsø flyplass, så fly til Gardemoen, og da hadde det vært supert å kunne ta tog rett dit vi skal (sånn ca iallefall.) I tillegg er det ganske dyrt å komme nordfra (sist så dyrt at det var nesten halve syden turen vår) så at hvilken helg det blir fortsatt kommer så tidlig så mulig synes jeg er greit. (kanskje man er heldig med billig billetter??)

jama
14-11-10, 19:21
Hei

Ny info om neste års treff vil komme i løpet av uken.

Da med dato og sted.

Styret:sol:

jama
16-11-10, 06:41
Treff 2011

Neste års treff blir på Vestlia Hotel på Geilo 5 - 7 august
Ett flott hotel, stort lekerom,basseng, flotte aktiviteter for store og små, kort vei til badestrand og
egen spa avdeling for de som ønsker det lille ekstra.

http://www.vestlia.no/

Komiteen er allerede i gang med å planlegge, men tar gjerne imot tips til foredragsholdere og aktiviteter.

Velkommen til treff!