PDA

Vis full versjon : Kaker Treffet 2011

Gunnbjørg
01-08-11, 21:26
Hei

Då nermar åretstreff seg med storm-skritt og me i komiteen lurer i år, som tidligare om noken kan stille med kaker?
Ein er over 100 påmelde til åretstreff og ein skal ha kaker både fredag og lørdag så her trengst det mangen kaker!

Skriv deg opp på lista dersom du kan stille og evt kva du stiller med og antall.

Gunnbjørg - banankake 4 stk (utan lactose og egg)

Nøste
01-08-11, 22:48
Hei

Då nermar åretstreff seg med storm-skritt og me i komiteen lurer i år, som tidligare om noken kan stille med kaker?
Ein er over 100 påmelde til åretstreff og ein skal ha kaker både fredag og lørdag så her trengst det mangen kaker!

Skriv deg opp på lista dersom du kan stille og evt kva du stiller med og antall.

Nøste - kommer med 2 kaker vet ikke hvilke enda.

Gunnbjørg
02-08-11, 00:34
Nøste - kommer med 2 kaker vet ikke hvilke enda.[
K.H - 2 kaker

Nøste
02-08-11, 14:20
Hei

Nøste - kommer med 2 kaker vet ikke hvilke enda.[

K.H er nemlig med det - nøste

Gunnbjørg
02-08-11, 14:33
K.H er nemlig med det - nøste

haha, og eg som va så glad eg hadde fått respons av 2 stk. Trur eg må bruke resten av veka til å bake sjølv vist me skal komme i havn... Takk for oppklaringa!

Gunnbjørg
02-08-11, 20:38
- brownies 2 stk (utan lactose)
Nøste - kommer med 2 kaker vet ikke hvilke enda
Håp - Muffins ca 40 stk (utan lactose)

Nøste
03-08-11, 00:06
Nøste - havregrynskake (uten melk og egg?) sjokoladekake i langpanna (laktosefri?)

Silli
03-08-11, 00:15
haha, og eg som va så glad eg hadde fått respons av 2 stk. Trur eg må bruke resten av veka til å bake sjølv vist me skal komme i havn... Takk for oppklaringa!

Uff!
Må innrømme at jeg har litt dårlig samvittighet for ikke å ha "meldt meg".
Er fortsatt i spania og får litt mye å gjøre på den 1,5 dagen vi er hjemme i mellom....
Håper du gir meg en beskjed på mail om det blir slik at du må bake masse selv!!! (selv om jeg er veldig glad i banankaken din.... :blunke1: )

beluda
03-08-11, 00:24
Nøste - havregrynskake (uten melk og egg?) sjokoladekake i langpanna (laktosefri?)
Beluda - kanelsnurrer og/eller boller (uten lactose) ca 100 stk og sjokoladekake i langpanne (uten lactose)

Gunnbjørg
03-08-11, 00:26
Uff!
Må innrømme at jeg har litt dårlig samvittighet for ikke å ha "meldt meg".
Er fortsatt i spania og får litt mye å gjøre på den 1,5 dagen vi er hjemme i mellom....
Håper du gir meg en beskjed på mail om det blir slik at du må bake masse selv!!! (selv om jeg er veldig glad i banankaken din.... :blunke1: )

Har 7 banankaker ferdig, dvs det var 8, men ein må jo prøve smake. Trur eg hadde 4 med i fjor og alt forsvann så no vart det 6 dobbel oppskrift. Håpar noken fleire melder seg i morgo. Har full forståelse på at dei fleste er travelt opptatt, men som Helene sa på facebook i dag - Det finst mangen gode toro produkt...
Sender deg ein mail til eg Silli dersom eg ser at det ikkje strekk til.

Karoline
03-08-11, 01:23
Jeg kan godt bake noe. Går det greit om jeg bytter ut melk med lactoseredusert melk? eller er det andre ting som fungerer bedre f.eks. soyamelk?

beluda
03-08-11, 01:25
Jeg kan godt bake noe. Går det greit om jeg bytter ut melk med lactoseredusert melk? eller er det andreting som fungerer bedre?

I bolledeigen bruker jeg lactosefri melk. Fås kjøpt i alle dagligvarebutikker nå tror jeg :ja: Gleder meg til å treffe dere igjen!

Karoline
03-08-11, 10:41
I bolledeigen bruker jeg lactosefri melk. Fås kjøpt i alle dagligvarebutikker nå tror jeg :ja: Gleder meg til å treffe dere igjen!

Jeg gleder meg til å treffe dere igjen også :sol:

Nå har jeg funnet ut at jeg skal lage eple crumble den er det verken melk eller egg i, men det skal en del smør som jeg tenkte at jeg kunne bytte ut med margarin. Er det noen bestemt type margarin jeg bør velge?

Gunnbjørg
03-08-11, 11:10

Nå har jeg funnet ut at jeg skal lage eple crumble den er det verken melk eller egg i, men det skal en del smør som jeg tenkte at jeg kunne bytte ut med margarin. Er det noen bestemt type margarin jeg bør velge?

Du må ha ein type margarin utan mjelk, den blåsoft er iallefall utan mjelk. Ellers berre merka me berre kakene med kva dei inneheld så du treng ikkje å unngå alt dersom du ikkje får det til.

Mariager
03-08-11, 11:25

Nå er jeg ganske ny innen den laktosefrie verden, men jeg har forstått det slikt at det er ganske lite laktose i meierismør i mottsetning til Melange. Hvis du skal ha det helt laktosefritt kan du som Gunbjørg skrev bruke Soft Spesial.

Helene
03-08-11, 11:31
Pst. det finnes Mellange som er uten melk også. Får det på flere matbutikker. Ellers så kommer det vel veldig mange voksne på treffet som tåler laktose, så sikkert ikke krise om ikke alle kakene er uten laktose... sier jeg som ikke kommer i det hele tatt... :knegg:

Gunnbjørg
03-08-11, 16:23
Solveig - Muffins
Karoline - eple crumble 2 stk
Heidi - 1 kake

beluda
03-08-11, 22:21
Solveig - Muffins
Heidi - 1 kake
Beluda - kanelsnurrer og/eller boller ca 100 (uten laktose og egg) og en sjokoladekake (uten laktose)

Gunnbjørg
03-08-11, 22:28
Flott Beluda!

Marianne
03-08-11, 22:45
nå vet jeg ikke hvor mange som ikke tåler melketing i det hele tatt, men rismelk kan fint brukes istedet for vanlig melk i kaker, boller ol.
Kos dere alle som skal på treffet. jeg blir å tenke masse på dere:sol:

Monica
04-08-11, 17:52
Jeg får smekket sammen ei kake i kveld

Håp - Muffins ca 40 stk (utan lactose) :blunke1:
Solveig - Muffins
Heidi - 1 kake
Beluda - kanelsnurrer og/eller boller ca 100 (uten laktose og egg) og en sjokoladekake (uten laktose)
Monica - 1 kake

Gunnbjørg
04-08-11, 18:07
Flott Monica!

jama
07-08-11, 22:53
Tusen takk til alle dere som hadde med deilige kaker til treffet.

Og ikke minst takk for en super helg.

Gunnbjørg
08-08-11, 10:58
Tusen takk til alle dere som hadde med deilige kaker til treffet.

Og ikke minst takk for en super helg.

Du kom meg i forkjøpet Jama, sovna på sofaen kortid etter J. var i seng...
Tusen takk til alle som bidrag med enten det eine eller andre til årets treff! Gledar oss alt til neste år!