Side 2 av 3 FørstFørst 123 SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 24

Tråd: Kaker Treffet 2011

Karoline Guest

Standard Sv: Kaker Treffet 2011

Jeg kan godt bake noe. Går det greit om jeg bytter ut melk med lactoseredusert melk? eller er det andre ting som fungerer bedre f.eks. soyamelk?

beluda Guest

Sitat Opprinnelig postet av Karoline Vis post
    Jeg kan godt bake noe. Går det greit om jeg bytter ut melk med lactoseredusert melk? eller er det andreting som fungerer bedre?
    I bolledeigen bruker jeg lactosefri melk. Fås kjøpt i alle dagligvarebutikker nå tror jeg Gleder meg til å treffe dere igjen!

Karoline Guest

Sitat Opprinnelig postet av beluda Vis post
    I bolledeigen bruker jeg lactosefri melk. Fås kjøpt i alle dagligvarebutikker nå tror jeg Gleder meg til å treffe dere igjen!
    Jeg gleder meg til å treffe dere igjen også

Nå har jeg funnet ut at jeg skal lage eple crumble den er det verken melk eller egg i, men det skal en del smør som jeg tenkte at jeg kunne bytte ut med margarin. Er det noen bestemt type margarin jeg bør velge?

Gunnbjørg Guest

Nå har jeg funnet ut at jeg skal lage eple crumble den er det verken melk eller egg i, men det skal en del smør som jeg tenkte at jeg kunne bytte ut med margarin. Er det noen bestemt type margarin jeg bør velge?
    Du må ha ein type margarin utan mjelk, den blåsoft er iallefall utan mjelk. Ellers berre merka me berre kakene med kva dei inneheld så du treng ikkje å unngå alt dersom du ikkje får det til.

Mariager Guest

Nå er jeg ganske ny innen den laktosefrie verden, men jeg har forstått det slikt at det er ganske lite laktose i meierismør i mottsetning til Melange. Hvis du skal ha det helt laktosefritt kan du som Gunbjørg skrev bruke Soft Spesial.

Helene Guest

Pst. det finnes Mellange som er uten melk også. Får det på flere matbutikker. Ellers så kommer det vel veldig mange voksne på treffet som tåler laktose, så sikkert ikke krise om ikke alle kakene er uten laktose... sier jeg som ikke kommer i det hele tatt...

Gunnbjørg Guest

Gunnbjørg - banankake 4 stk (utan lactose og egg)
    - brownies 2 stk (utan lactose)
    Nøste - havregrynskake (uten melk og egg?) sjokoladekake i langpanna (laktosefri?)
    Håp - Muffins ca 40 stk (utan lactose)
    Solveig - Muffins
    Karoline - eple crumble 2 stk
    Heidi - 1 kake
    Sist endret av Gunnbjørg; 03-08-11 kl 16:25

beluda Guest

Gunnbjørg - banankake 4 stk (utan lactose og egg)
    - brownies 2 stk (utan lactose)
    Nøste - havregrynskake (uten melk og egg?) sjokoladekake i langpanna (laktosefri?)
    Håp - Muffins ca 40 stk (utan lactose)
    Solveig - Muffins
    Karoline - eple crumble 2 stk
    Heidi - 1 kake
    Beluda - kanelsnurrer og/eller boller ca 100 (uten laktose og egg) og en sjokoladekake (uten laktose)

Gunnbjørg Guest

Flott Beluda!

Marianne Guest

nå vet jeg ikke hvor mange som ikke tåler melketing i det hele tatt, men rismelk kan fint brukes istedet for vanlig melk i kaker, boller ol.
    Kos dere alle som skal på treffet. jeg blir å tenke masse på dere

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •